اثر بخشی آموزش بربهبود عملکرد یادگیری کودکان با ناتوانی یادگیری سیمین فرشادفر دانشجوی کارشناسی ارشدعلوم تربیتی ( پیش دبستانی) علوم تحقیقات تهران |
کد مقاله : 1003-CNF-FULL |
نویسندگان |
سیمین فرشادفر * دانشجو |
چکیده مقاله |
چکیده با توجه بهاینکه کودکان امروز، صاحبان بلافصل آیندهی جامعه هستند، سلامتی و بیماری آنان در سلامتی و بیماری جامعه فردا و نسلهای آینده اثراتی قابلتوجه خواهد داشت. ناتوانی یادگیری نوعی اختلال عصبی است که یک یا چند فرایند روانی اصلی در یادگیری را تحت تأثیر قرار می دهد. ناتوانی ممکن است خودش را در یک توانایی ناقص در شنیدن، اندیشیدن، حرف زدن، خواندن، نوشتن، هجی کردن و یا محاسبات ، ریاضی بروز دهد و این کودکان سطح پایینی از عزت نفس را تجربه می کنند. برخی از کودکان مبتلا به اختلال یادگیری، قربانی فنون آموزشی نامناسب و با کیفیت پایین معلمان اند. آنان قربانی ناتوانی های آموزشی اند، نه ناتوانی های یادگیری؛ لذا جهت پیشگیری از مشکلات یادگیری این کودکان، استفاده از روشهای مناسب آموزشی ، مورد تأکید است. استفاده از روشهای متنوع آموزشی که باعث میشود کودکان در جریان یادگیری درگیر بوده و از آموزش لذت ببرند و خودشان مسئولیت انجام بیشتر کارها را در طول جریان یادگیری بر عهده بگیرند . در میان همه سطوح آموزش و پرورش، مرحله پیش دبستانی و دبستانی حساسیت و اهمیت ویژهای دارد. در این دوره بنیانهای فکری و ذهنی کودکان برای یادگیری مفاهیم گوناگون و پرورش ابعاد مختلف جسمی، اجتماعی، روحی، عقلی و استعدادهای گوناگون گذاشته خواهد شدکه خیلی مهم است.. در این تحقیق به بررسی ناتوانی یادگیری و راهکارهای آموزشی برای بهبود کودکان دارای این اختلال پرداخته شده است و این موضوعی بسیار مهم وضروری است. |
کلیدواژه ها |
کلمات کلیدی: ناتوانی، یادگیری، آموزش،کودکان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |