اینترنت اشیاء: رویکرد نوین در آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه |
کد مقاله : 1051-CNF-FULL |
نویسندگان |
محمدمهدی نامی *1، مریم رشیدیان2 1آموزش ابتدایی، پردیس شهید چمران تهران - دانشگاه فرهنگیان، تهران. 2دانشگاه فرهنگیان- پردیس چمران |
چکیده مقاله |
رشد سریع فناوری و استفاده از اینترنت اشیاء با موج جدیدی از تغییرات همراه بوده و امکاناتی را برای بهبود فرآیند یادگیری تدریس و زیرساخت موسسات آموزشی فراهم کرده است. با ترکیب اینترنت و فناوریهای نوظهور، اشیاء روزمره به اشیاء هوشمندی تبدیل شدهاند که قادر به حس، تفسیر و واکنش به محیط هستند. با ورود لوازم هوشمند برای افراد با نیازهای ویژه، تعامل با آنها مزایای قابل توجهی دارد. پیشرفت اینترنت اشیاء، توسعه سیستم های هوشمند را برای مدیریت اطلاعات متنوع حتی در حوزه آموزش تقویت می کند. این فناوری به معلمان اجازه میدهد تا محیطی ایجاد نمایند که کسب دانشِ کارآمد (و سازگار با نیازها و انتظارات دانش آموزان) را پشتیبانی کند. در آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه، فناوری بی سیم، اینترنت اشیا و دسترسی پهن باند از جمله ابزارهایی برای گسترش مشارکت این دانش آموزان در آموزش و رسیدگی به چالش های تجربه شده در کلاس های درس و فراتر از آن هستند. . در این مقاله، پس از ارائه تعاریفی مختصر درباره اینترنت از اشیاء، به مزایای کاربرد اینترنت اشیا در آموزش برای دانش آموزان با نیازهای ویژه، چالش های این فناوری در آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه، سناریوها و فناوری های اتخاذ شده مبتنی بر این فناوری در آموزش دانش آموزان مذکور و سیاست های مهم برای هدایت اینترنت اشیا در آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه پرداخته میشود. |
کلیدواژه ها |
اینترنت اشیاء، آموزش، دانش آموزان استثنایی، فناوری اطلاعات، سیستم های اطلاعاتی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |