چگونه توانستیم مشکل خواندن دانش آموزدارای اختلال دیرآموز را بهبود بخشیم؟ |
کد مقاله : 1107-CNF-FULL (R1) |
نویسندگان |
فاطمه سادات امیرفخریان *1، زهرا یوزباشی2، سیده مهدیه قدمی2 1دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی پردیس الزهرا سمنان 2دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی پردیس الزهرا دانشگاه فرهنگیان سمنان |
چکیده مقاله |
این پژوهش با هدف بهبود و تقویت مهارت های روخوانی در دانش آموز دیر آموز انجام شد .برای رسیدن به این هدف و تدوین مقاله از روش توصیفی – تحلیلی و تجزیه و تحلیل کمی و کیفی داده ها با استفاده از ابزار: پرسشنامه ، مصاحبه ،بررسی اسناد و مدارک تحصیلی، سنجش عملکردی و مطالعات کتابخانه ای استفاده شد. بررسیهای اولیه نشان داد این دانش آموز در روان خوانی بسیارضعیف است. پس از انجام مطالعات کتابخا نه ای ، اجرای پرسش نامه های مربوطه،بررسی اسناد و مدارک تحصیلی و سنجش عملکردی علل ضعف دانش آموزدر روان خوانی به دو گروه طبقه بندی شد. الف:عوامل مربوط به توانایی های دانش آموز (دیرآموز بودن) ب:عوامل مربوط به کم توجهی از طرف عوامل مدرسه و دانش آموزان. جهت حل مشکل موجود دو روش به اجرا در آمد . 1- استفاده از بازی کارت های حافظه آموزشی زودآموزوتهیه تابلو ارزشیابی توصیفی 2-توجیه عوامل مدرسه ودانش آموزان جهت همراهی با دانش آموز دیرآموز. یافته های تحقیق نشان داد استفاده از بازی کارت های حافظه آموزشی و تهیه تابلوی ارزشیابی توصیفی و همراهی و نظارت بیشتر اولیاء ،عوامل مدرسه وسایر دانش آموزان با دانش آموز دیرآموز و ارتقای اعتماد به نفس و توجه بیشتر به وی در بهبود بخشیدن و تقویت مهارتهای خواندن دانش آموز دیرآموز موثر واقع گردید. |
کلیدواژه ها |
روان خوانی،اختلال خواندن، دیرآموز، مهارت خواندن |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |