نقش کارورزی در رشد حرفه ای معلمان دانش آموزان با نیازهای ویژه
کد مقاله : 1109-CNF-FULL
نویسندگان
زهره آریایی پناه *1، مریم احمدزاده2
1آموزگار استثنایی مدرسه نیکبخت کاشان.استاد حق التدریس دانشگاه فرهنگیان کاشان واحد امام خمینی
2آموزگار استثنایی مدرسه نیکبخت کاشان. استاد حق التدریس دانشگاه فرهنگیان واحد امام خمینی کاشان
چکیده مقاله
در رشته آموزش وپرورش کودکان استثنایی می بایست معلمان به آموزش و پرورش و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه در گروه های مختلف بپردازند لذا ضرورت تربیت اینگونه معلمان دوچندان است. از طرفی کارورزی به عنوان هسته اصلی برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان یکی از عوامل موثر در تربیت معلمان چندمهارتی می باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی نقش کارورزی در رشد حرفه ای معلمان دانش آموزان با نیازهای ویژه است. روش تحقیق به کار رفته در این پژوهش روش توصیفی تحلیلی می باشد و برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز،از مطالعات کتابخانه ای و اسنادی استفاده شد. یافته ها نشان داد که کارورزی یکی از بهترین و مهم ترین موقعیت ها در میدان عمل است که فرصت هایی را ایجاد می کند تا معلم به بینش و بصیرت برای حرفه خود برسد و موجب آماده سازی آنان برای ورود قوی تر به کلاس درس و تقویت مهارت های مرتبط با شغل معلمی است.
کلیدواژه ها
کارورزی،دانش آموز با نیاز های ویژه، دانشجو معلم،تربیت،مهارت
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی