شناسایی راهبردهای موثر در طراحی آموزشی اختلال نوشتار پریشی در دانش آموزان دوره ی اول ابتدایی |
کد مقاله : 1125-CNF-FULL (R1) |
نویسندگان |
مهیا عباس زاده روگوشوئی *1، فاطمه جعفرخانی1، راضیه عباس زاده روگوشوئی2 1دانشگاه علامه طباطبائی تهران 2دانشگاه علوم پزشکی مشهد |
چکیده مقاله |
در سالهای اخیر توجه به اختلالات یادگیری کودکان و پر اهمیت شمردن آن سیر فزاینـده ای یافتـه اسـت و دسـتاوردهای ارزنـده ی بسیاری نیز حاصل شده است ولی هنوز کمبودها و نقایص بسیاری در این رابطه وجود دارد؛ اختلال در نوشتار یک سوم از اختلالات یادگیری را شامل می شود. از آنجا که نوشتن در یادگیری دیگر دروس نقش عمده ای دارد و در نهایت فعالیت های روزمره و انگیزه زندگی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می دهد، پژوهش حاضر به شناسایی راهبردهای موثر برای یادگیری این مهارت در سه حیطه ی بدخطی، دیکته و انشا نویسی پرداخته است. در راستای انجام این هدف ابتدا به مرور مقالات و اسناد علمی مرتبط در این حوزه پرداخته و برای تکمیل کار از نظر متخصصان در این زمینه بهره برده است. در نهایت در سه حوزه ی مطرح به جمع بندی راهبردهای عملیاتی پرداخته و پیشنهادهایی در راستای پیشبرد بهتر معلمان و محققان علاقه مند ارائه داده است. |
کلیدواژه ها |
طراحی آموزشی، راهبردهای یادگیری، نوشتار پریشی، دانش آموزان ابتدایی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |