افزایش سلامت کودکان کمتوانذهنی با موسیقیدرمانی |
کد مقاله : 1158-CNF |
نویسندگان |
علی رضا غلامی * دانشگاه فرهنگیان واحد شیخ مرتضی انصاری دزفول |
چکیده مقاله |
کودکان کمتوانذهنی نیاز به تلاش برای کسب برخی مهارتها دارند که میتوانند زندگی آنها را تحت تأثیر قرار دهند. از جمله مواردی که میتواند در افزایش سلامت کودکان کمتوانذهنی موثر باشد، استفاده از موسیقی درمانی است. هدف ما از نگارش این مقاله افزایش سلامت کودکان کمتوانذهنی با موسیقی درمانی است. در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته شدهاست که چگونه موسیقی درمانی میتواند به افزایش سلامت کودکان کمتوانذهنی کمک کند. این مقاله براساس روش کتابخانهای نگارش یافتهاست. در این روش، موسیقی به عنوان یک روش درمانی مورد استفاده قرار میگیرد که بهبودی الگویتفکر، خلاقیت، انعطافپذیری، تعاملاجتماعی و حرکتبدنی را ترویج میدهد. این روش به افزایش خودتنظیمی کودکان، کاهش استرس و افزایشرضایت کاربردی است. به علاوه، موسیقی درمانی به کودکان کمتوانذهنی کمک میکند تا احساساتشان را به خوبی بیان کرده و با مشکلاتشان برخورد کنند. در نتیجه، استفاده از موسیقی درمانی میتواند به کودکان کمتوانذهنی کمک کند تا بهترین ظرفیت خود را توسعه دهند و مهارتهایی که برای زندگی مستقل لازم است، را کسب کنند .همچنین موسیقیدرمانی سبب افزایش کارایی ذهن کودکان کمتوانذهنی و بهبود سلامت عمومی آنها میشود. |
کلیدواژه ها |
کودکان کمتوانذهنی، سلامت، موسیقیدرمانی، افزایش کارایی ذهن |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |