تاثیر بازی درمانی در بهبود مهارت های اجتماعی کودکان کم توان ذهنی |
کد مقاله : 1195-CNF |
نویسندگان |
شجاع الدین صادقی *1، امین بادیه پیمای جهرمی2 1دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی 2دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی فارس |
چکیده مقاله |
عدالت آموزشی یکی از اهداف عالی نظام آموزش و پرورش است که برای تحقق آن باید تسهیلات آموزشی برای تمام دانش آموزان ارایه گردد. یک گروه از دانش آموزان، کودکان کم توان ذهنی می باشند که مشکلات زیادی در زمینه آموزش، یادگیری و روابط اجتماعی دارند و نیاز است تا برنامه ریزی هایی برای رفع مشکلات آن ها صورت گیرد. یکی از راه های افزایش میزان یادگیری و رشد رفتار بهنجار در این کودکان بازی درمانی میباشد. پژوهش حاضر به روش مروری کتابخانه ای انجام شد که هدف از آن بررسی تاثیر بازی درمانی در بهبود مهارت های اجتماعی کودکان کم توان ذهنی بود. نتایج پژوهش نشان می دهد که والدین می توانند فرصت بازی را با همسالان برای کودک فراهم کنند و یا با کودکان خود بازی کرده و به رشد مهارت های لازم برای بازی با همسالان به فرزندشان کمک کنند.همچنین صحبت کردن با کودکان درباره ی روابط آن ها با همسالان باعث ارتقای مهارت های اجتماعی آنان می شود. رویکرد کلاس پذیرا راهی جهت تدریس با تاکید بر رشد اجتماعی ، عاطفی ، تحصیلی در مدرسه و شامل راهبرهای عملی جهت توانمند سازی کودکان در حوزه های عاطفی و اجتماعی است ، برای این منظور فراهم سازی محیط آموزشی صمیمی و با عاطفه را توصیه می نماید . |
کلیدواژه ها |
مهارت اجتماعی، کم توان ذهنی، بازی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |