آموزش علوم تجربی به دانش‌آموزان ناشنوا به کمک فناوری
کد مقاله : 1225-CNF (R1)
نویسندگان
فیروزه علویان *1، زهرا سدیدی2
1هیات علمی دانشگاه فرهنگیان
2کارشناسی ارشد، دبیر زیست شناسی، آموزش‌وپرورش لار، فارس، ایران
چکیده مقاله
حمایت از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در آموزش علوم محدود است. دراین‌بین، دانش‌آموزان ناشنوا به تنظیمات کلاسی خاصی نیاز دارند و آموزش معلم به کمک حرکات و علائم خاص پاسخگوی نیاز این گروه از دانش‌آموزان نیست. این مقاله نقش فناوری در آموزش علوم به دانش‌آموزان ناشنوا را ارائه می‌کند. علاوه بر این، استفاده و اهمیت فناوری آواتار در بهبود فرآیند تدریس به دانش‌آموزان ناشنوا را معرفی می‌کند. مقاله مروری حاضر به کمک اطلاعات جمع‌آوری‌شده از وب‌سایت‌های گوگل اسکولار، پاب مد و ساینس دایرکت؛ و با استفاده از کلمات کلیدی آموزش علوم، ناشنوا، فناوری، آواتار انجام شد. در آموزش علوم نرم‌افزارهای متعددی برای کاربران وجود دارد. نرم‌افزارهای مختلف و رویکرد آواتار نقش مهمی در آموزش دانش‌آموزان ناشنوا دارند. رویکرد آواتار بستری را فراهم می‌کند که در آن معلمان به‌راحتی کلمات، عبارات و جملات را به‌طور دقیق، کارآمد و با هزینه کم آموزش می‌دهند. هدف اصلی رویکرد آواتار به‌عنوان وسیله کمک‌آموزشی، به حداقل رساندن بار کاری معلمان و آموزش جذاب است.
کلیدواژه ها
آموزش علوم، ناشنوا، فناوری، آواتار
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر