آموزش علوم تجربی به دانشآموزان ناشنوا به کمک فناوری |
کد مقاله : 1225-CNF (R1) |
نویسندگان |
فیروزه علویان *1، زهرا سدیدی2 1هیات علمی دانشگاه فرهنگیان 2کارشناسی ارشد، دبیر زیست شناسی، آموزشوپرورش لار، فارس، ایران |
چکیده مقاله |
حمایت از دانشآموزان با نیازهای ویژه در آموزش علوم محدود است. دراینبین، دانشآموزان ناشنوا به تنظیمات کلاسی خاصی نیاز دارند و آموزش معلم به کمک حرکات و علائم خاص پاسخگوی نیاز این گروه از دانشآموزان نیست. این مقاله نقش فناوری در آموزش علوم به دانشآموزان ناشنوا را ارائه میکند. علاوه بر این، استفاده و اهمیت فناوری آواتار در بهبود فرآیند تدریس به دانشآموزان ناشنوا را معرفی میکند. مقاله مروری حاضر به کمک اطلاعات جمعآوریشده از وبسایتهای گوگل اسکولار، پاب مد و ساینس دایرکت؛ و با استفاده از کلمات کلیدی آموزش علوم، ناشنوا، فناوری، آواتار انجام شد. در آموزش علوم نرمافزارهای متعددی برای کاربران وجود دارد. نرمافزارهای مختلف و رویکرد آواتار نقش مهمی در آموزش دانشآموزان ناشنوا دارند. رویکرد آواتار بستری را فراهم میکند که در آن معلمان بهراحتی کلمات، عبارات و جملات را بهطور دقیق، کارآمد و با هزینه کم آموزش میدهند. هدف اصلی رویکرد آواتار بهعنوان وسیله کمکآموزشی، به حداقل رساندن بار کاری معلمان و آموزش جذاب است. |
کلیدواژه ها |
آموزش علوم، ناشنوا، فناوری، آواتار |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |