بررسی میزان دانش فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان درباره دانش آموزان با نیازهای ویژه و آموزش فراگیر و آمادگی آنها برای پذیرش این دانش آموزان در کلاس خود |
کد مقاله : 1236-CNF |
نویسندگان |
عباس عبدلی سجزی *1، مجید نقیه2، سید امیر رحیمی ناصر آباد3 1گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران 2گروهآموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان 3معلمآموزش ابتدایی یاسوج |
چکیده مقاله |
آموزش فراگیر یکی از مباحث مهم و پربحث وکلیدی دنیای آموزش امروز است.برای اجرای چنین برنامه ای معلمان باید دانش و شناخت کافی نسبت به برنامه آموزش و پرورش فراگیر و کودکان به نیازهای ویژه داشته باشند.دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاه تربیت کننده معلمان آینده باید معلمانی تربیت کند که نسبت به برنامه آموزش و پرورش فراگیر و کودکان با نیاز های ویژه آگاهی داشته باشند. روش پژوهش در این تحقیق توصیفی-پیمایشی بود.جامعه آماری فارع التحصیلان دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1402 که 203 نفر بودند، ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بوده است که توسط پژوهشگران با تکیه بر نظرات اساتید ساخته شدو پس از اجرای مقدماتی و اعمال اصلاحات لازم، میان 203 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع گردید و میزان دانش آنها درباره دانش آموزان با نیازهای ویژه و آموزش فراگیر و آمادگی آنها برای پذیرش این دانش آموزان در کلاس ،مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت 163 پرسشنامه بازگشت داده شد. یافته ها حاکی از آن بود که اغلب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان نسبت به دانش آموزان با نیاز های ویژه دانش کافی نداشتند. همچنین میزان شناخت فارغ التحصیلان نسبت به دانش آموزان با ناتوانی یادگیری و اختلالات ارتباطی نسبت به سایر دانش آموزان با نیاز های ویژه بیشتر است.علاوه بر این میزان شناخت فار غ التحصیلان نسبت به کودکان با کم توانی ذهنی و معلولیت های چندگانه نسبت به سایر دانش آموزان با نیاز های ویژه کمتر است. |
کلیدواژه ها |
آموزش فراگیر،دانش آموزان با نیازهای ویژه، آمادگی معلمان، دانشگاه فرهنگیان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |